توضیحات
پمپ ترمز بنز E240 مدل 2003 تا 2009 – فروش کلیه قطعات سیستم ترمز بنز کلاس E – قیمت پمپ ترمز بنز E240
ارائه کلیه قطعات و لوازم یدکی مرسدس بنز مدل E240 از بازار ملت تهران

کاملترین مجموعه لوازم یدکی و قطعات بنز کلاس E اعم از بدنه، موتوری، برقی و …
مشخصات کالا :
مناسب برای
بنز E240
سال
از سال های 2003 تا 2009 موجود است.
ویژگی ها :
پمپ ترمز اصلی بنز
کشور سازنده :
آلمان
اصالت کالا و سلامت قطعه
دسته بندی:
پمپ ترمز
فروش و پخش کلیه قطعات سیستم ترمز اصلی بنز مدل E240 از بازار قطعات یدکی ملت تهران
فروشگاه ملت یدک مجموعه کاملی از لوازم یدکی و قطعات مرسدس بنز کلاس Eاعم از بدنه، موتوری والکتریکی را ارائه می دهد.
جهت خرید پمپ ترمز بنز E240 مدل 2003 تا 2009 و سایر قطعات سیستم ترمز بنز کلاس E
با واحد فروش تماس بگیرید.

وقتی که پدال ترمز بنز کلاس E را فشار میدهید، نیرویی به آن وارد میکنید. این نیرو در نهایت به لنتها منتقل میشود و اصطکاک آنها با دیسکها سرعت حرکت ماشین را کاهش میدهد. اما نیروی وارده به پدال ترمز برای متوقفسازی خودرویی که بیش از یک تن وزن دارد، کافی نیست، بههمین خاطر پیش از رسیدن نیرو به لنت ترمز باید آن را تقویت کرد. پمپ ترمز بنز E240 وظیفه دارد نیروی مکانیکی وارده به پدال ترمز را به فشار هیدرولیکی تبدیل کند. این نیرو از طریق بوستر تقویت میشود و به پمپ ترمز میرسد. پمپ ترمز هم با ایجاد فشار در روغن ترمز خودرو، نیروی اولیه پدال را به کالیپرها و لنتها انتقال میدهد. تماس لنتها با دیسکها اصطکاک شدیدی ایجاد میکند. وجود اصطکاک سرعت چرخش دیسکها را کمتر میکند و در نتیجه سرعت حرکت بنز کلاس E کاهش مییابد.
علائم خرابی پمپ ترمز بنز E240
چنانچه پمپ ترمز بنز E240 کار خود را به درستی انجام ندهد و روغن با فشار مناسبی به کالیپرها نرسد، نیروی کافی برای ترمزگیری ایجاد نمیشود. بدیهی است که در این حالت احتمال تصادف بالا میرود. بر هم خوردن تعادل خودرو هنگام ترمزگیری، یکی از نشانههای خرابی پمپ ترمز است.
اختلال در رفتار پدال ترمز، میتواند دیگر نشانه خرابی پمپ ترمز بنز E240 باشد. هر گاه احساس کردید که پدال ترمز مثل سابق عمل نمیکند و برای کاهش سرعت یا توقف کامل، باید فشار خیلی بیشتری به آن وارد شود، لازم است در اولین فرصت سلامت پمپ ترمز ماشین را چک کنید.
مشکلات متداول مربوط به پمپ ترمز بنز E240 معیوب و راهکار های آن
🎯ترمز در اکثر مواقع درست عمل می کند اما در برخی مواقع، ترمز زیر پا خالی می شود و پدال بیش از حد پایین می رود
📛شایع ترین علل بروز آن:⤵️
☑️ در صورتیکه خودرو شما سیستم ABS داشته باشد، علت یا خرابی بلوک ABS است و یا خرابی پمپ اصلی ترمز.
☑️در صورتیکه خودرو شما سیستم ABS نداشته باشد، علت آن خرابی پمپ اصلی ترمز است.
📛در هنگام ترمز کردن، پدال بیش از حد پایین می رود.⤵️
🎯شایع ترین علل بروز آن:
🔴 پمپ ترمز خراب شده،
🔴سیستم ترمز هوا گرفته،
🔴 روغن ترمز رطوبت گرفته،
🔴 کاسه چرخها رگلاژ نیستند،
🎯ترمز زیر پا سفت است، راحت پایین می رود، ولی عملکرد خوبی ندارد.
🎯شایع ترین علل بروز آن:⤵️
🔴 خرابی بوستر،
🔴 چرب شدن دیسک ها،
📛هنگام حرکت، از چرخها صدای سوت شنیده می شود.
🎯شایع ترین علل بروز آن:⤵️
1⃣صدای سوت از چرخهای جلو در سرعت های پایین، احتمالا به دلیل کیفیت پایین لنت ها است.
2⃣در اتومبیل پراید، صدای سوت از چرخهای جلو می تواند به دلیل تمام شدن لنتها باشد
📛هنگام ترمز گرفتن، خودرو به یک طرف کشیده می شود.
🎯شایع ترین علل بروز آن:⤵️
⬅️اگر بالاتر از 20 کیلوتر بر ساعت، با گرفتن ترمز، خودرو به یک طرف کشیده می شود (به راست یا به چپ) , و تا رها کردن پدال ترمز ادامه پیدا می کند، معمولترین دلیل آن عدم توازن در اعمال نیروی ترمز به چرخهای راست و چپ است، که در اثر:↘️
🔴 خراب شدن پمپ اصلی ترمز،
🔴 درست کار نکردن سیلندر ترمز چرخها،
🔴نشط روغن از سیلندر ترمز چرخها،
🔴و یا چرب شدن یکی از دیسکها با روغن و گریس یا … است.
🎯پدال ترمز بسیار سفت است، سخت پایین می رود و قدرت و گیرایی ترمز ضعیف است، (که به آن چوب شدن ترمز می گویند)،
شایع ترین علل بروز آن:
⬅️احتمال خراب شدن بوستر ترمز وجود دارد،
⬅️اشکال از شیلنگ خلاء بوستر است (این شیلنگ از یک طرف به بوستر و از طرف دیگر به مانی فولد هوا متصل است، وظیفه آن ایجاد خلاء در داخل بوستر است).



