جوش آوردن موتور ماشین و دلایل آن

دلایل جوش آوردن موتور ماشین و علل خرابی ترموستات در خودرو

بعضی از قطعات موتور ماشین، خیلی ساده هستند؛ اما نقش مهمی را بر عهده دارند. ترموستات ماشین یکی از این قطعات است که وظیفه آن در یک کلام، تنظیم دمای موتور خودرو در محدوده مناسب است. طبیعی است که موتور ماشین حین کار کردن داغ می‌شود. اگر افزایش دمای موتور از حد مجاز فراتر برود، قطعات آن در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرند.

معمولا تا زمانی که ترموستات وظیفه خود را به‌درستی انجام می‌دهد، جای نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ اما خراب شدن این قطعه داستان را کاملا عوض می‌کند. شما به‌عنوان راننده باید علائم خرابی ترموستات خودرو را بشناسید تا به محض مشاهده آن‌ها برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

داغ کردن موتور ماشین

در ادامه به بررسی نشانه‌های خرابی ترموستات ماشین می‌پردازیم.

چرا آمپر آب درجه حرارت بالایی را نشان می‌دهد⁉️

✅در فشنگی آب خودرو اتصالی به وجود آمده است، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

✅آمپرمتر آب ایراد پیدا کرده است و اطلاعات غلط نشان می ‏دهد.

@diagcarman🌟🌟🌟

✅در مدار برقی سیستم خنک کاری(رله فن. مقاومت فن . سیم کشی .جعبه فیوز) اتصال کوتاه پیش آمده که باید بررسی و رفع عیب شود.

✅درب رادیاتور و مخزن آسیب دیده و نشتی دارند.

✅در مدارهای آب‏رسانی رسوبات بیش از حد باعث گرفتگی مسیرها و جلوگیری از گردش بی نقص آب شده ‏اند.

✅فن های خنک کننده دچار مشکل شده اند.

✅ترموستات گیر پاژ کرده و بسته مانده است.

✅واتر پمپ نشتی پیدا کرده و معیوب است.

نداشتن ترموستات ، باز یا بسته ماندن آن در سرما و کاهش دمای هوا, میتواند باعث اختلال در سیستم فن و یا نمایشگر آمپر آب گردد, و همچنین ممکن است منجر به روشن شدن چراغ STOP و آب شود.

حذف ترموستات خودرو؛ تصمیمی 100 درصد اشتباه

ممکن است بعضی تعمیرکاران به شما پیشنهاد دهند که ترموستات را حذف یا یکسره کنید. در این حالت از همان لحظه ابتدایی استارت زدن خودرو جریان آب در سیستم خنک کننده بین موتور و رادیاتور برقرار می‌شود. این تصمیم کاملا اشتباه است؛ چراکه یک موتور تنها در محدوده دمای خاصی با راندمان مناسب کار می‌کند.

حذف یا یکسره کردن ترموستات باعث می‌شود که موتور به دمای ایده‌آل نرسد یا دیر به این دما دست پیدا کند. در نتیجه شاهد اتفاقاتی مانند افزایش مصرف سوخت و مستهلک شدن قطعات موتور خواهید بود. ضمن اینکه کمتر پیش می‌آید موتور با راندمان مناسب کار کند.

 

پیمایش به بالا